Souza Subagja “Studio Scenes” Art Opening on Shengri La in Second Life

Souza Subagja\'s Studio Scenes in Shengri La

 

Souza Subagja opens her show  “Studio Scenes” in The Small Gallery in Shengri La on July 4th, at 4pm SLT.  Meet the artist till 6pm SLT.  Souza’s show runs till August 1, as with all these ephemeral show, see it now or miss out.

Artist statement below:

Kunstschilder – Keramiste – Grafica    (dutch french and english )

souza tells her story through her work. The story of her emotions and of being an artist. She chooses thereby for abstraction and intuition. But sometimes with regular countryside elements. The leitmotif in Carin’s work is nature under all its aspects. She works with mixed media techniques, whereby the basis (skin) as support is important… The essence is that the “skin” on which she paints, has an expression of its own, becomes an absolute part of her story. The forms, the composition, the final language of the image is in fact present in the spirit, but the result arises instinctively (intuitively). Painting is feeling. The imaginative language that Carin speaks through form, color, texture, structure, contains so to speak the hieroglyphs of her sole. She tries to find a balance between the elements brought in and the techniques which she uses. The final result is a strong composition which leads nowhere to chaos. Emotion, reasoning, spontaneity keep each other in perfect balance. Painting is for Carin a question of mentality, a matter of life and death, and an outstanding means of speaking out loud thoughts and feelings. Therefore painting is also the most ideal way to get going, searching and touching, with the help of structural procedures, to something which in essence is unique. Something that arises and that vanishes again.
souza vertelt haar verhaal door haar werken. Dat van haar emoties en van haar kunstenaar zijn. Zij kiest daarbij voor de abstractie en de intuïtie. Maar soms met regelmatige landschappelijke elementen. De rode draad in het werk van Carin is de natuur in al zijn facetten. Zij werkt in de “mixed mediatechniek”, waarbij de ondergrond (onderhuid) belangrijk is als drager… De essentie is dat de “huid” waarop ze schildert een eigen expressie heeft, een absoluut onderdeel wordt van haar verhaal. De vormen, de compositie, de uiteindelijke taal van het beeld is in wezen in de geest aanwezig, maar het resultaat ontstaat sterk gevoelsmatig (intuïtief). Schilderen is voelen. De beeldtaal die Carin spreekt in vorm, kleur, textuur, structuur bevat als het ware de hiërogliefen van haar ziel. Ze probeert een balans te vinden tussen de aangedragen elementen en  de technieken waarmee zij werkt. Het uiteindelijke resultaat is een krachtige compositie die nergens tot chaos leidt. Gevoel, beredenering, spontaniteit houden elkaar in een perfect evenwicht. Schilderen is voor Carin een mentaliteitskwestie, een zaak van  levensbelang, en het middel bij uitstek om hardop gedachten en gevoelens uit te spreken. Schilderen is daarom ook de meest ideale manier om met behulp van ordeningprocessen zoekend en tastend op weg te gaan naar iets wat in de kern uniek is. Iets wat opkomt en weer verdwijnt.

souza  raconte son histoire par son œuvre. Celle de ses émotions et de son existence comme artiste. Pour cela, elle choisit l’abstraction et l’intuition. Mais parfois avec des éléments campagnards réguliers. Le fil conducteur dans l’œuvre de Carin est la nature sous tous ses aspects. Elle travaille avec des “techniques médias mixtes”, où la base (hypoderme) est importante comme support… L’essentiel est que la “peau” sur laquelle elle peint, possède une expression propre, devienne un élément absolu de son histoire. Les formes, la composition, le langage final de l’image est en fait présent dans l’esprit, mais le résultat surgit de manière fortement instinctive (intuitive). Peindre, c’est sentir. Le langage imaginatif que Carin parle à travers la forme, la couleur, la texture, la structure, comprend pour ainsi dire les hiéroglyphes de son âme. Elle tente de trouver la balance entre les éléments avancés et les techniques qu’elle utilise. Le résultat final est une forte composition que ne mène nullement au chaos. Sentiment, raisonnement, spontanéité se tiennent parfaitement en équilibre. Peindre est pour Carin une question de mentalité, une affaire de vie ou de mort, et le moyen par excellence pour exprimer à haute voix pensées et sentiments. C’est pour cette raison que peindre est aussi la manière la plus idéale pour s’engager sur la route, cherchant et fouillant au moyen de procédés structurels, vers quelque chose qui au fond est unique. Quelque chose qui apparaît et qui disparaît à nouveau

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